Bandidos-piiritys päättyi Hyrylässä

Paikalliset
Kommentoi 49

Moottoripyöräkerho Bandidosin kerhotilojen piiritys päättyi kello 15:n jälkeen Hyrylässä. Poliisi on ottanut kiinni viisi ihmistä. Heistä neljä on miehiä ja yksi nainen.

Poliisi sai hälytyksen Koskenmäelle pian kello 11:n jälkeen, kun kerhotilojen vieressä sijaitsevalle kioskille oli saapunut pahoinpidelty, verinen mies pyytämään apua. Keski-Uusimaan tietojen mukaan miestä oli muun muassa viillelty käsivarsiin.

Asiaa tutkitaan Keski-Uudenmaan poliisissa törkeänä pahoinpitelynä.

Poliisin operaatioon osallistui runsaasti poliiseja Keski-Uudenmaan, Itä-Uudenmaan ja Helsingin poliisilaitoksilta sekä pelastuslaitoksen yksikköjä.

Lue lisää lauantain Keski-Uusimaasta.

49 kommenttia Kommentoi
toimitus

Kommentit

13.4.2012 13:40

Siellä ne "kiltit" mottoripyörä harrastajat "vain" rakentelevat ja ajelevat pyörillään....:)

13.4.2012 13:51

Koska Suomeen saadan laki jolla tuollaiset rikolliset jengit saadaan häädettyä kunnista ja kaupungeista? Jos rikollisjengien levittäytymistä maahamme ei saada pysäytettyä nyt niin saatamme joutua tilanteeseen jollainen on todellisuutta jo monissa maailman valtioissa, laillisen hallituksen kanssa samassa pöydässä istuu ja neuvottelee rikollisryhmä, siitä miten valtion asioita pitäisi hoitaa.
Pitäisi olla sellainen laki joka mahdollistaisi laillisen yhteiskunnan nopean väliintulon kun rikollisjengi yrittää asettua minnetahansa paikkakunnalle. Rikollisjengien omistamat vuokraamat kiinteistöt valtionhaltuun, ne pitää tyhjentää vaikka armeijan voimalla jos muuttokehoitukset ei muuten mene perille.

13.4.2012 13:52

Paljonkohan niillä on verotettavia tuloja? Täytyy olla paljon, koska pihalla seisoo kalliita moottoripyöriä ja kalliita autoja

13.4.2012 13:54

C-Kasettimiehelle: eikö se persujen Hakkarainen ollut helsnkiläisen kerhon tiloissa neuvottelussa?

13.4.2012 14:21

Vieläkö samat tyypit jotka aiemmin kehuivat tuota porukkaa rauhalliseksi moottoripyörillään ajeleviksi kavereiksi, ovat samaa mieltä?????

Minun lapseni kulkevat kouluun/ koulusta joka arkipäivä tuon ohitse ja käyvät usein vielä Aurankiskalla tullessaan. Ja tuohon aikana päivästä alueella liikkuu muutenkin melkeinpä vain lapsia. Ja nuo perk... hilluvat silloin!!!

Minä pelkään lasteni vuoksi :(

13.4.2012 14:33

hyvä jätkät! älkää antautuko suosiolla! fuck the police

13.4.2012 14:50

Osuin juuri kerhon kohdalle kun rauhallisen näköinen pidätys tapahtui eli noin klo 12. Silloin paikalla oli tasan yksi mustamaija ja yksi siviiliauto. Ei mitään piiritystä eikä eritsystä. Nyt parin tunnin kuluttua on koko Koskenmäki suljettu..

13.4.2012 14:52

Tuo klo 12 tyyppi lienee ollut se Auralle mennyt mies?

13.4.2012 15:33

Auralla oli jo n. klo 11.20 ambulanssi ja poliisiauto, ajaessani ohitse.

13.4.2012 15:35

Mopopäristelijät kuriin!

13.4.2012 15:37

"Kun poliisit olivat tulleet, mies oli kertonut, että hänet oli käsketty tulla ryöstämään myyjä ja myös tappamaan hänet."

13.4.2012 15:45

Aurankiska on ollut koko kylän yhteinen keskipiste ja siellä on tullut käytyä usein. Iso halaus sen henkilökunnalle - en ehkä itse edes pystyisi enää tuon episodin jälkeen työskentelemään siellä. On se vaan uskomatonta, että muutama pistää kaiken sekaisin ja entinen turvallisuudentunne on kadonnut. Ja mokomalle roskasakille ei saada häätöä alueelta.

13.4.2012 15:51

Toivottavasti Aurankulma jaksaa jatkaa toimintaansa naapurin rikollisista huolimatta. Voimia kioskin porukalle.

13.4.2012 16:13

Täällä keskustelupalstalla oli aikanaan jos jonkinnäköistä pappatunturiannelia puolustelemassa näitä hylkiöitä. Ei kuulemma häiritse normaalia elämää jne. juttuja tuli näistä keski ikäisistä eukoista pihalle. Pitää oikein jäädä seuraamaan tätäkin keskustelua, kuka ensimmäisenä nousee puolustamaan %-kerhoja, ja millä argumenteilla.

Itse muutin jo pois Paijalasta joten ei minulla tai perheelläni ole penniäkään kiinni. Surettaa vaan naapureiden puolesta. Paijala on lapsiperherikas asuinalue, jonka keskellä sallitaan tällainen toiminta.

13.4.2012 17:36

Aina pitää ajatella positiivisesti. Sehän tarkoittaa sitä, että kaikista ajatellaan pelkkää hyvää, kunnes puoli Paijalaa räjähtää ilmaan.

13.4.2012 16:17

hieno meininki tuusulassa! Toivottavasti päästävät syyttömät miehet putkasta pian.

13.4.2012 23:02

Sulla menee varmaan pirun hyvin, eikö? Olet sankarien sankari ja todellinen menestyjä! Pysy vain järkevien ihmisten tieltä loitolla, niin olet parhaimmillasi ja eduksesi - muille.

13.4.2012 18:43

Voi Sakke, täällä on edelleen ihan turvallista asua.

14.4.2012 07:30

Voi Koskenmäkeläinen, kyllä minä sen uskon ja tiedän. Mutta ei nuo rikolliset sitä paranna. Kun nyt pikkuviisaaksi aloit, osaatko Koskenmäkeläinen kertoa pysyykö jengin toiminta tuossa laajuudessa, vai tuletteko näkemään seuraavaksi esim. ampumavälikohtauksen? Minunkin lapseni kulkivat päivisin tuosta ohi koulumatkansa - ei enää.

14.4.2012 11:22

Mä en ala miettimään päätäni puhki asioilla, joihin en voi itse vaikuttaa. Viimeaikaisten uutisten perusteella voi yhtä hyvin tulla ammutuksi niin koulussa, kauppakeskuksessa kuin kadullakin. Kun pitää huolen omista asioistaan eikä puutu rikollisiin/rikollisten hommiin vaan antaa poliisien huolehtia niistä, niin uskon voivani kulkea turvallisesti edelleenkin. Varovaisuus tietysti kannattaa mutta hysterian luominen on turhaa.

14.4.2012 11:51

Kumpaan uskot pystyväsi vaikuttamaan; rikollisten kerhomajan olemassaoloon vai satunnaisiin väkivaltatapahtumiin. Ei tarvitse vastata...

14.4.2012 20:05

Sulla on vissiin vaikutuskeinoja, joista mä en ole tietoinen. Kerropa mulle miten mä saan häädettyä naapurin omasta kodistaan? Mielellään semmonen laillinen vaihtoehto...

15.4.2012 08:57

...äänestä

15.4.2012 10:51

Mä tarkoitin oikeata vaikutuskeinoa, en tapaa tuhlata veronmaksajien rahoja...

13.4.2012 19:20

Kyllä noiden kriminaali jengien negatiiviseen keskuteluun sekaantuu myös nämä ns. rehelliset kerhot. Eduskunnassakin on moottoripyörä kerhoja.

Jos liivit on kiellettävä niin sitten sille listalle pitää lisätä pilottitakki.
Sun muita vaatteita, jotka ovat kuitenkin ihmisen oikeus pukeuta kuinka haluaa.

13.4.2012 19:56

Hetki sitten oli talolla taas maija ja pari poliisia. Rennon oloisesti seisoskelivat poliisinauhan takana.

Nahkaliivipaskiaiset pitäisi kyllä pikimmiten saada pois asutuksen keskeltä, vaikka heistä ei ehkä 95% varmuudella ei sivullisille haittaakaan olisi. Sen verran arvaamatonta porukka kuitenkin on, että pois vaan ja äkkiä.

Luulisi, että lähellä asuvaa kansanedustajaakin kiinnostaisi päästä eroon rikollisjengistä. Nyt näyttämään meille porvareillekin, mitä sosialisti saa aikaan.

13.4.2012 20:04

pajalan porvari voi vaikka istua miekkaan ja syyttömät jätkät vapaaksi!

13.4.2012 20:37

Suksipa "poliisieioleystävä" vaikka v***uun. Milloin tästä maasta on tullut näin sairas, että kaikenlaisia rikollisia puolustetaan sinisin silmin.

13.4.2012 20:42

Syytön, kunnes toisin todistetaan. Se on hyvä pitää mielessä.

13.4.2012 20:57

Syyttömät ei pahoinpitele.

13.4.2012 21:53

Jos laki ei ole linjassa kansalaisten oikeudentunnon kanssa niin sitä tulee muuttaa. Esim. RICO laista Yhdysvalloista voisi ottaa mallia EU:hun. Eihän tämä ole ainoastaan Tuusulan tai Suomen ongelma, vaan kansainvälinen ongelma. Suomenkin kansainvälisiä mc-kerhoja johdetaan ulkomailta. Eli sormea voi heristää eduskunnan suuntaan. Kyllä varmasti näitä jamppoja seurataan krp:n ja supon toimesta joka tapauksessa.

14.4.2012 00:18

jep. Uhataan viattomien ihmisten henkeä, niin näin sitten keskustellaan. Jospa teille joku sanoo, että sinun pitää tappaa, kun "kerho" käskee?! Vaikka mikä tyyppi ja missä aineineissa oli, niin oli sen verran miestä, ettei käskyä noudattanut, kun kiskalle meni.

14.4.2012 00:39

Käsittämätöntä luuserimeinininkiä tuollainen, että isot miehet eivät pärjää yksin, vaan pitää liittyä "perheeseen". Vielä surkeampaa, että yleisesti täysin rikolliseksi tiedetyn porukan sallitaan ostaa nimiinsä kiinteistöjä.
Kyllä tällaisessa tilanteessa pitäisi poliisin hoitaa tilanne jotenkin siten, että ongelma poistuisi. Tulipalojakin syttyy joskus.

14.4.2012 00:40

Pe aamuna Ylen radiokanavalta tuli haastattelu, jossa eräs moottoripyöräjengin pomo kertoi, että he ovat ihan tavallisia ihmisiä, joilla vain on menneisyydessä erilaisia "taustoja". Hyvin oli sanat valittu haastatteluun..........

14.4.2012 00:43

Saa nähdä uskaltaako Keski-Uusimaa lopultakin nyt tehdä lehteen juttua tämän roskasakin aiheuttamasta ongelmasta. Aiemmin lehti on vaiennut tilanteesta. Käsittämätöntä lammasmaisuutta!

14.4.2012 01:25

On valitettavaa, että kioskin myyjät ja paikalliset asukkaat joutuivat kokemaan tällaista. Minusta tuollaisen porukan pitäisi olla jossain muualla, kuin kunnan taajamassa asutuksen keskellä. Varsinkin kun talon ohitse liikkuu paljon lapsia kouluun ja kotiin. Voin vain arvata, mitä vanhempien ajatuksissa liikkuu, kun tällaista tapahtuu. Mitä seuraavaksi jengien välinen tulitaisteluko? Tuusula pääsi taas uutisiin.

14.4.2012 03:27

Siellä ne pari poliisia seiso edelleen pihassa kun äsken ajoin ohi..

14.4.2012 06:26

Ei kuulu tälläiset "kerhotilat" asutuksen keskelle. Vaikkakin poliisi on isolla arsenaalilla heti liikkeellä kun kyse on "kerholaisista" joilla on aseita.
Se täytyy muistaa, että syyttömiä kunnes toisin todistetaan.

Voihan olla että muutama heppu pilaa taas koko "kerhon" maineen, mutta mutta mun puolesta voisivat siirtää tilansa pois asutuksen keskeltä, sillä Suomessa kun ei ole lakia jolla ko "kerhotoiminta" kielletään.

Huonosti oli poliisi eristänyt alueen kun pyörätietä pitkin pääsi ajamaan padolta läpi mopolla! Ei ilmeisesti sitten kuitenkaan ollut ihan niin vakava tilanne kuin mediassa vouhotetaan.....

Kioskin porukalle voimia.

14.4.2012 10:33

Se on pienen munan jatke tuo kerhoon kuuluminen. Ei ole oikeeta miestä nähnykkään nuo typerykset. Voihan sitä pyöräillä ilman rikollisuuta ja omaksi iloksi. Ne on muka niin koviksia ryhmässä, ja yksin kamapäissään yrittävät näyttää pelottavalta, mutta tosipaikan tullen vellit kurahtaa housuun. Naurettavia miesten kopioita.

14.4.2012 14:44

Lapsellista hommaa poliiseilta. Ei sillä että tuollainen ryhmä olisi ok, mutta eivät he lähialueellaan aiheuta ongelmia, pikemminkin päin vastoin. Outoa, että jos joku saa turpiinsa, niin hälytetään rynnäkköryhmä liikkeelle. Ilmeisesti poliisit eivät saa riittävästi oikeita syitä leikkiä rynnäkkövarusteillaan. Kas kun ei ollut panssareita paikalla. Lähimetsässä pojat ammuskelevat kuulapyssyillä. Koskahan posiisi rynnäköi sinne kun aseitakin näkyy...
Outoa hysteriaa tällainen. Asia on tietty toinen, jos ihan oikeaa syytä löytyy esim. ko tiloissa.
Kas kun ei piiritetty koko tuusulaa armeijan voimin :-)

14.4.2012 15:42

Ymmärrän kyllä oman kantasi asiaan, mutta mitenkäs itse tekisit poliisina ollessasi täydessä vastuussa ihmis hengistä. Ihmis hengistä niin paikan päällä kuin sen ulkopuolella. Niin sivilien kuten poliisien. Kukaan ei saa kuolla tai haavoittua. Mitäs jos homma lähtee rauhallisesta tilanteesta käsistä.

Poliiseilla on oltava ennakko asenne ryhmittymiä kohtaan, joka voi olla realistinen tai sitten täysin väärä. Se perustunee siihen aiempiin kohtaamisiin. Kyseisessä rakennuksessa ei ole mielestäni hirveesti ristiäsiä pidetty, joten yleensä ne on ollu vastaavia aseiden kanssa heilumisia.

En lähtis syyttämään poliisia, kun se on vielä meillä suht lähellä. Mitäs sitten kun se lähtee Keravalta.

14.4.2012 14:47

Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Aikuiset miehet leikkii moottoripyörillä ja yrittävät olla koviksia... mutta henkinen puoli on jäänyt agressiivisen uhmaikäisen tasolle. Typerää touhua!!

14.4.2012 14:48

Eli olen siis samaa mieltä läheltä seuranneen kanssa...

14.4.2012 20:53

Ehdotus: Rikollinen elämäntapa olisi otettava tuomioissa huomioon tuomioita korottavasti eli +50% Samoin kuin on ensikertalaisten kanssa eli -50%

Kysymys: Miksi valtiovalta suosii tuomioisaan rikollisia?

Fakta: On varmaa, että kiristyvä verotus, kutistuvat sosiaaliedut ja työttömyys, houkutelevat yhä enemmän ihmisiä etsimään toimeentuloa ja leveämpää leipää rikollisista teoista.

15.4.2012 19:35

Kunnan pitäisi pakkolunastaa jengin kiinteistö itselleen jotta porukka saadaan häädettyä keskeltä kylää pikimiten.Syitä häätämiseen on jo riittävästi.

17.4.2012 01:35

Ärsyttää noi koirankakat tuolla kadunvarsilla.

12.7.2012 02:42

Kuka mulkku vuokrasi kiinteistön noille henkselipojille......

31.8.2012 00:17

Miten joku valopää voi uutisen luettuaan vielä olla sitä mieltä, etteivät aiheuta lähiympäristölle haittaa? Ovatko kioskin työntekijät kuinka kaukaa kotoisin?

31.8.2012 09:33

... ei kiinteistöä voi pakkolunastaa omistajalta sen vuoksi että sinne on tehty kotietsintöjä

... pakkolunastetaan VVO:n kiinteistöt, siellä on pomoja rikostutkinnassa Kuluttajariitalautakunnan puheenjohtajan lahjonnasta

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.