Seppo Rantanen syyttää Järvenpäätä syrjinnästä

Paikalliset
Kommentoi 70

Järvenpää | Järvenpään opetuspäällikkö Seppo Rantanen syyttää työnantajaansa eli kaupunginhallitusta häneen kohdistuneesta syrjinnästä, kun se ei valinnut häntä uuteen perusopetuksen asiakkuusjohtajan virkaan.

Rantanen vaatii kaupunkia myös oikaisemaan joulukuisen päätöksensä, jolla se nosti neljä alemmissa viroissa siihen asti toiminutta viranhaltijaa uusiksi asiakkuusjohtajiksi, mutta ei häntä. Rantanen ilmoitti halunsa tulla valituksi.

Rantasen valitsematta jättäminen käynnisti myös valtuutettujen nimien keräämisen. 17 kaupunginvaltuutettua vaatii selityksiä kaupungilta.

Lue lisää tiistain Keski-Uusimaasta.

70 kommenttia Kommentoi
toimitus

Kommentit

31.1.2012 21:09

´Toivottavasti asia selvitetään pohjamutia myöten. ´Millä pätevyydet on mitattu olisi hyvä julkistaa. Kirjaston ja Järvenpään opiston toiminta saataa olla hiukan vierasta liikunnanohjaajalle. Perusopetus sen sijaan tuttua opetuspäällikölle.Mielenkiintoista mistä löytyy Rantasta pätevämpi henkilö opetuspäälliköksi, Kukkonen ehkä tietää.

31.1.2012 22:59

Virkaan pitää valita ansioitunein. Siis Seppo Rantanen.

1.2.2012 01:18

Entäpä jos Laurean syrjäytetyt pätevät hakevat paikkaa, kuinka mahtanee asianlaidan silloin olla?

1.2.2012 10:25

Yhteistä näille Laurean ja Järvenpään kaupungin kiusaamistapauksille on, että ne näyttävät rikkovan työsuojelulainsäädäntöä. Ne molemmat näyttävät olevan johdon harrastamaa epäasiallista kohtelua ja työsyrjintää.

Miksi suomalaisia johtajia ja esimiehiä vaivaa niin heikko itsetunto, että pyrkivät poistamaan organisaatioistaan asiallisia ja työhönsä sitoutuneita työntekijöitä tai ainakin estämään heidän työntekonsa?

Suomi oli äskettäin julkaistun tilaston mukaan Norjan ja Itävallan ohella työpaikkakiusaamisen huippumaita Euroopassa.

Eikö asialle pitäisi jo lopultakin tehdä jotain?

1.2.2012 11:56

Järvenpään kaupungilla on pitkät perinteet työpaikkakiusaamisesta. Sen aloitti työsuojeluorganisaatio ja siihen he saivat apua lakimiesharjoittelijalta. Henkilöstöhallinto puuttui kiusaamiseen vähättelevästi. Liekö ollut herran pelko?

Rantasen Sepon mukaan hänen työsuhteensa irtisanomisperusteita ei ole. Järvenpäähän käyttää omaa lakiaan. Kuinka monta henkilöä on laittomasti ja keksityillä perusteilla irtisanottu? Tästä lystistä on aiheutunut Järvenpääläisille veronmaksajille satojentuhansien eurojen korvaukset. Mistä tämä johtuu? Avuttomistako luottamusmiehistä?

1.2.2012 12:27

Milloin Rantasen työsuhde on lopetettu tai Rantanen irtisanottu? Ei milloinkaan. Rantasta ei valittu vain uuteen ylempään virkaan, kaupungin on tarjottava Rantaselle vain muuta työtä. 2.kierros voisi opetella lukemaan ja ottamaan selvää asioista ennenkuin huuteelee paikkansa pitämättömiä huhuja.

4.2.2012 01:56

Niin siis rantanen syrjäytettiin muihin tehtäviin vastoin hänen tahtoaan. Ja mikä ylempi virka? Kyse oli samasta virasta vaan eri nimikkeellä. Mitään työnkuvamuutosta ei ole konkreettisesti annettu vielä tähän päivään mennessä. Lain mukaan paikkaa olisi kuulunut tarjota Sepolle. Kaupungista löytyy kaikkivoipaa porukkaa sekä virkamiehistä että pääkallopaikan poliitikoista. Toivottavasti lakimiehet ottavat kunnolla asian hoitaakseen ja asia katsotaan loppuun asti.

1.2.2012 12:19

Kuinka hyvin on kiusattujen asioihin puuttunut pääluottamusmiehet, palkansaajien työolojen edunvalvojat?

4.2.2012 01:58

Eivät mitenkään. Onnetonta!

1.2.2012 12:22

Perinteitä näyttää olevan työpaikkakiusaamisissa ja työntekijöiden epäasiallisessa kohtelussa sekä Laurealla että Järvenpään kapungilla.

Molemmat alkavat olla asiassa kansallista kärkeä. Ja se on paljon, sillä Suomi on tutkimusten mukaan Norjan ja Itävallan ohella työpaikkakiusaamisen kärkimaita Euroopassa.

Työpaikkakiusaamisille pitäisi todellakin tehdä jotain!!!

1.2.2012 12:24

Jospa julkinen puolen henkilöstö siirtyisi ajassa eteenpäin ja alkaisi ottaa mallia yksityiseltä puolelta ja alkaisi ymmärtää sen, ettei mukavuusalueella oleva työpaikka ole työuran mittainen.

Ennen kaikkea oppisi ymmärtämään sen, että irtisanottava ei ole aina luuseri, työhön sitoutumaton, työssään menestymätön ja anteeksiantamattomia virheitä tehnyt. Tehtävänkierto ja työpaikanvaihto on tätä päivää, vaikka ei se mitään herkkua ole. Jotkut voivat kokea sen kiusaamisena, mutta onko se sitä?

Eräässä radiokeskustelussa aiheena oli satiiri. Toinen keskustelijoista toi esille sen, että satiiri on kohdistunut pääosin hallitsijoihin, mutta yhtä hyvin se voi kohdistua kaikkeen muuhunkin.
Omalla piikittelylläni olen pyrkinyt mittaamaan kuinka hyvin keskustelijat kestävät "omaa lääkettään". Eikö julkisenpuolen työuranmittaiset vakanssit voisi olla satiirin kohde, kun muualla ne ovat hyvin harvinaisia.

2.2.2012 15:43

Juuri näin!

1.2.2012 12:57

Asiaa: se älähtää..., kaikki on täyttä asiaa ja totta. Irtisanomismahdollisuudesta kertoi Seppo itse K-U sivuilla, ettei irtisanomisperusteita ole. Mutta hänhän on Jäken kaupungilla töissä!!!! Kaikki on mahdollista.

2.2.2012 12:53

Ketä valittiinkaan asiakkuusjohtajiksi???
Seppo Rantanen paras mies tuolla paikalla, mutta entä ne muut "johtajat"?
Järvenpään valitsijoiden ajatustenjuoksu vaikuttaa kaikkea muuta kuin
järjen käytöltä!

2.2.2012 12:53

Ketä valittiinkaan asiakkuusjohtajiksi???
Seppo Rantanen paras mies tuolla paikalla, mutta entä ne muut "johtajat"?
Järvenpään valitsijoiden ajatustenjuoksu vaikuttaa kaikkea muuta kuin
järjen käytöltä!

2.2.2012 19:40

Olet sinä "VILJO" aika veitikka.

Jos et tiedä Viljo niin kerrottakoon, että Suomessa on varsin kattava työlainsäädäntö. Sen rikkomisista seuraa sanktioita, joskus sakkoja toisinaan vankeuttakin, useimmiten tosin ehdollisena.

Normaali tehtäväkierto ja "mukavuusalueelta" siirto on kokonaan eri asia kuin työntekijän epäasiallinen kohtelu tai työsyrjintä. Normaalin tehtäväkierron ylläpitäminen ei ole rikollista toimintaa. Epäasiallinen kohtelu, työsyrjintä ja työturvallisuusrikokset sen sijaan ovat rikollista puuhailua.

Laurean johto on ollut poliisitutkinnassa pitkälti yli vuoden ajan. Nyt heidän tekonsa ovat syyteharkinnassa. Tutkinnan käynnisti työsuojeluviranomaisten virka-apupyyntö Vantaan poliisille.

Järvenpään tapaus ja Rantasen epäasiallinen kohtelu on tuoreempi tapaus, mutta siinä ollaan näköjään menossa samaa reittiä.

Perehdy Viljo hiukan työlainsäädäntöön. Googlaile vaikka netistä tai poikkea lähimmässä kirjastossa. Lukeminen kannattaa aina, sanoi Jörn Donnerkin.

4.2.2012 14:56

Niin etenee nykynaisen ura kuin ennenvanhaankin.

4.2.2012 16:34

Hyvinkäältä on kuultu, että Tiina Liimatainen on sanonut sieltä lähtiessään, ettei hän kauaa tule olemaan Kyrölän rehtorina. Häntä odottavat suuremmat haasteet. Tämähän tarkoittaa juuri sitä, että asiaa on suunniteltu jo pitkään. Kukkonen haluaa mielitietystää itselleen imperiumin yhtä palikkaa.

5.2.2012 00:58

Toden totta, syrjintäähän tämä on.

5.2.2012 10:47

Seppo, OLET OIKEASSA! Toivottavasti loppujen lopuksi oikeus voittaa! Toivottavasti tämän skandaalin jälkeen päitä vihdoinkin putoaa.

5.2.2012 10:58

Politiikan puolella olen ihmetellyt tällaista mustamaalaamisen makua. Ihmisiä syytellään mitä ihmeellisemmistä asioista. Poliittinen eliitti pyrkii hinnalla millä hyvänsä puhdistamaan omaa töpeksimistä syyttäen ja ampuen viattomia ihmisiä puhumalla muka totuuksia. Aivan ihmeellisiä juoruja on tullut vastaan, joissa ei ole totuuden perää.

5.2.2012 12:42

Otin neuvosta vaarin ja googlailin työsopimuslain ja muutakin esille, kun tiet näin tiedonportaille avautuivat. En löytänyt työsopimus ja työturvallisuuslaista rosvouteen liittyviä pykäliä. Ilmeisesti eivät ole työsuojeluviranomaisetkaan löytäneet, kun etsimisen ovat itseään viisaimmilleen siirtäneet. Tehtävä ei liene helppo, koska poliisiltakin on työ on vienyt yli vuoden. Kirjoitetaan, että asian tarkastelu on siirretty syyttäjälle. Aika näyttää mitä syyttäjä löytää ja uskooko oikeuslaitos kaiken sen mitä syyttäjä oikeudelle kertoo.

7.2.2012 01:19

Mielestäni myös 360 - tutkimustulokset Sepon osalta tulisi tutkia, vaikka salaisia ovatkin.Täytyisi tehdä tutkintapyyntö poliisille. Sieltäkin löytyisi hämäriä juttuja.

10.2.2012 15:40

On kyllä jännä nähdä kehtaavatko kaksi allekirjoittamatonta rehtoria hakea virkaa enää tämän koko jupakan jälkeen. Kyllä täytyy olla pokkaa ja röyhkeyttä jos hakevat. Toivottavasti ovat joutuneet toteamaan tämän kohun aikana etteivät voi suunnitelmaa loppuun asti viedä. Eihän heistä olisi voinut edes puhua samalla viivalla Seppo Rantasen rinnalla.

10.2.2012 21:28

Minkä ihmeen takia ainakaan toinen hakisi, kun hänellä on jo yksi Suomen johtavista rehtorien paikoista takataskussa? Veikkaan että yliopistomaailmassa ura etenee vähemmillä valittamisilla, kuin tässä tuppukylässä.

20.2.2012 08:40

Ura etenee, mutta miten? Poliittisilla valtasuhteilla tai reittä pitkin? Pitäisi kiinnittää enemmän huomiota rehellisyyteen ja osaamiseen.

3.3.2012 05:00

Miksi tämä toinen ei ole vieläkään irtisanoutunut tehtävästään Järvenpäässä? Mikä kestää?

10.2.2012 18:34

Hakijat ja myös hakupaperit ovat julkista tietoa.

12.2.2012 23:33

Onko nimerkillä "säälittävää" sisäpiirin tietoa ketkä on hakenut ko. virkaa? Voisin lyödä kanssasi vetoa, että kaksi "suosittua vaihtoehtoa" ei edes hae ko. virkaa.

20.2.2012 08:44

Sinulla taisi olla sitä ssäpiiritietoa. On todella hyvä, että kohu nousi. Sillä saatiin onneksi jotain aikaiseksi ja torpattua. Muussa tapauksessa koko juttu olisi ollut röyhkeyden huippu ja Järvenpäätä lisää nolaavaa.

14.2.2012 07:50

Kukaan ei ole pystynyt kertomaan, mitä etua on Järvenpään uudesta "asiakkuusjohtajajärjestelmästä" kuntalaisille tai kunnan hallinnolle.

Sen sijaan on selvää, että uusien asiakkuusjohtajien palkkaus paranee muutamilla satasilla, kun heidät siirretään uusiin hommiinsa. Näille päälliköille siitä on hyötyä, mutta ei kunnan"asiakkaille" eli järvenpääläisille.

Omituista asiassa on organisaatiouudistukseen liittyvä pitkäaikaisen opetuspäällikön syrjintä, jota perustellaan jollakin "konsulttitutkimuksella".
Eikö parinkymmenen vuoden kokemus työhön liittyvästä osaamisesta ja opetuspäällikkö Rantasen alaisina toimivien rehtorien julkiset vakuutukset Rantasen pätevyydestä ja osaamisesta paina mitään?

Järvenpään johto aina kaupunginhallituksen 6 -5 -päätöstä myöten on sortunut kovin epäilyttävään toimintaan!

14.2.2012 07:57

Ei "asiakkuujohtajajärjestelmä" ole luvannut kuntalaisille "hymyjä" tarjota.

Niitä "hymyjä" lupasi tarjota joku jetsetdemari Keski-Uusimaan "paperilehdessä". Rissanen vai mikäs sen nimi nyt olikaan.

14.2.2012 17:01

Järvenpään kaupunginhallituksen (Kuukosen, Wilskman) edustaja kaupunginhallituksen henkilöstöjaostossa, päätösten kaikkitietävä puheenjohtaja on koomikko-ovimikko...

Aina samaa mieltä kuin demari-kokoomus-vihreät joukkuetoverit.

Tämä herra toimii kuntalaisten eduksi Mestari-Asunnoissa. Ei suinkaan palkkioiden vuoksi...

Tämän kaverin palkkiot taisivat olla suuremmat kuin kaup.hallituksen pj. palkkiot kaupunginhallituksen johtamisesta.

Vai olivatko?

14.2.2012 19:54

jeb sama kaveri joka huuteli vanhankylänniemen kausipaikoista ettei suosi kivijalkarakentamista ?? itse karavaanarina varmasti ymmärsi ja hallitsi tekonsa seuraukset ,mutta ei hätiä mitiä onhan herralla omalla yhdistyksellä kausipaikka-vaunualuetta toisaalla toisella paikkakunnalla.

15.2.2012 01:19

Kenestä te "VERONSA MAKSANUT" ja "MINULLE VAIN" oikein kirjoittelette?

Kerrtokaa nyt asiasta kiinnostuneille sivullisillekin kehen oikein viittaatte?

15.2.2012 10:23

Virtanenhan se mestaroip

15.2.2012 21:11

En tiedä miehestä muuta kuin on terijokisten virtamies. Tosi mies. Ei miesten mies!

20.2.2012 20:54

Totta on että Jäkessä demareiden ja kokoomuksen huippupoliitikot vaaleissa sivuun. Teillä on ollut valta oikaista kaikki sotku. Ei vaan ole kuulunut oikaisuja!

3.3.2012 05:10

Hienosti junaillaan tätä perusopetuksen johtajan viranhakua. Ensin laitetaan hakuun pienellä hakuajalla (kun oli oma sussu takataskussa). Sitten saadaankin ilmoitus ettei sussu kehtaakaan enää kaiken kohun jälkeen hakea. No voi harmi, ei ole kuin muutama hakija joista Rantanen pyyhkii ohi mennen tullen. Jatketaan hakuaikaa ja soitellaan ja haalitaan joka suunnalta lisää hakijoita, jotka voisivat Rantasen ohittaa. Kieroa peliä jossa äänikuningattaret mukana!

3.3.2012 14:22

AKT:n Räty on ottanut oppia Kukkosesta, Mäkisestä, Merosesta ..., touhu näyttää niin saamankaltaiselta.

5.3.2012 22:01

ja ammattitaidoton viestintäpäällikkö kirjoittaa organisaatiosta juuri mitä johtajat sanelevat...ammattitaitoinen osaa avoimen, itsenäisen ja todenmukaisen tiedotuksen...virkapaikkansakin uhalla toimittajan etiikan ylläpitäen

5.3.2012 22:01

ja ammattitaidoton viestintäpäällikkö kirjoittaa organisaatiosta juuri mitä johtajat sanelevat...ammattitaitoinen osaa avoimen, itsenäisen ja todenmukaisen tiedotuksen...virkapaikkansakin uhalla toimittajan etiikan ylläpitäen

5.3.2012 22:01

ja ammattitaidoton viestintäpäällikkö kirjoittaa organisaatiosta juuri mitä johtajat sanelevat...ammattitaitoinen osaa avoimen, itsenäisen ja todenmukaisen tiedotuksen...virkapaikkansakin uhalla toimittajan etiikan ylläpitäen

6.3.2012 01:24

Eikös viestijän tulekin kirjoittaa sitä, mitä palkanmaksaja haluaa tiedotettavan?

Tunsin erään yrityksen viestijän joka käänsi asiat ylösalaisin ja kirjoitteli omiaan. Uhosi päälle ettei häntä pomot ja yrityksen henkilökunta komentele. Hän ei ole mikään renki, hän on journalisti. Kuinka kävi? Sai äkkilähdön.

6.3.2012 09:23

Sitäpä juuri tarkoitin, missä osaamisen ja koulutuksen antama vapaus? Kuinka moni viestinnästä vastaava on tiedotusalan ammattilainen? Yritysten tiedotusta, jossa markkinoinnilla ja mielikuvalla suuri merkitys, ei voi rinnastaakaan julkisen, yhteisillä veroeuroilla toimivan organisaation tiedotukseen, jossa mielestäni on toimittava "asiakkaan" = veronmaksajan (tai ay-maksun maksavan) ehdoilla.

6.3.2012 11:28

Kauas on etäännytty tämän keskusteluketjun aloittaneesta varsinaisesta aiheesta. Alkuperäinen juttu käsitteli asiaa, jossa Järvenpään kaupungin johtoa epäiltiin työsyrjinnästä. Epäilijänä lehden mukaan oli syrjityksi itsensä kokenut opetuspääällikkö Rantanen.

Tähän Järvenpään kaupungin johdon aikaansaamaan sekamelskaan näyttää sivusta seuraajan mielestä liittyvän opetuspääällikkö Rantasen kohtelun lisäksi ainakin seuraavia asioita:

-tehty "asiakkuuspalvelujohtajaorganisaatiouudistus", jossa päälliköiden palkkoja korotettiin takautuvasti, koska heidän työnsä tuli vaativammaksi, kun heidät nimitettiin johtajiksi.

-"asiakkuuspalvelujohtajaorganisaatiouudistuksen" turhuus on myös ollut keskustelun alla: Miksi tehdä kuluja lisäävä organisaatiouudistus kaupungissa, joka on muutenkin taloudellisesti heikoilla, etenkin kun kukaan ei osaa kertoa, mitä todellista hyötyä uudistuksesta on.

-Järvenpään kaupunginvaltuuston puheenjohtajan nuijanheiluttelu valtuuston kokouksessa kyselevien valtuutettujen hiljentämiseksi; sivusta seuraajalle jäi pohdittavaksi kumpi nuijista heilutteli ja kumpaa.

-Mitä Järvenpään kaupunki on halunnut kuntalaisilleen eli "asiakkailleen" organisaatiouudistuksella viestittää?

-Jääkö ainoaksi parannukseksi se, kuten joku demariräsänen kirjoitteli, että vastedes asiakaspalvelijat ja johtajat hymyilevät?

Paljon olisi Järvenpään viestintäpäälliköllä töitä.

Pitäisikö uudeksi viestintäpäälliköksi nimittää Hilkka Ahde, kun nykyinen viestintäpäällikkö, kuka lieneekin, ei ole oikein osannut ymmärrettävästi viestittää kuntalaisille Järvenpään johdon tahtotilaa suunnittelemassaan organisaatiouudistuksessa?

8.3.2012 07:02

Kyllä nuijanheiluttelija oli valtuuston kokouksessa puheenjohtaja Bergholm. Istunnossa puitiin henkilöstön eriarvoista kohtelua. Järvenpää Plus oli tuomassa juuri esimerkkiä tästä toimintatavasta esille vertailemalla kahden eri henkilön kohtelua, niin puhetta sensuroitiin.

6.3.2012 14:49

Kumpi olisi toivottavampaa? Se, että viestintäpäällikkö tuo esille työnantajansa tahdon ja tavoitteet, vai se että tuo esille ainostaan omat tavoitteet ja tahdon.
Kolmas ryhmä, se ammattitaitoisimmat/parhainpäin selittäjät osaavat viestittää siten, että vain harvat ja valitut ymmärtävät sanoman sisällön tai niin, että kaikki voivat tulkita sanoman itselleen sopivammalla tavalla.

6.3.2012 17:17

Ammattitaitoinen viestintä pitää olla sellaista että sen ymmärtää erkkikin. Kukahan tiedotti Rantasen asioista?

6.3.2012 18:17

Työnantaja ei saa palveluksessaan olevan/olleen henkilön yksityisyyden- ja tietosuojanpiiriin kuuluvia asioita julkisuuteen tuoda ilman ao. henkilön suostumusta. Suostuminen ei voi olla passiivista suostumista tai sitä, että tietää henkilön valehtelevan.

Tehtävät ja työnkuvat voi työnantaja saattaa julkisuuteen, kunhan jättää henkilöiden nimet pois. Työtä ja tehtäviä ei tekijä omista, vaikka monesti niin uskotellaan. Lakossa voi olla tekijät, mutta ei työ.

6.3.2012 22:37

Olet sinä Viljo aika veitikka.

Kirjoittelet niin kiihkeästi, että ei voi muuta toivoa kuin ettämuistaisi välillä vetäistä henkeä.

Järvenpään asioissa on sössitty pahemman kerran. Kaupunkilaisten maksamia verorahoja on tuhlattu ja tuhlaamista on päätetty jatkaa. Samoin on käynyt erilaisille valtiontuille. "Asiakaspalvelujohtajaorganisaatio" on juuri sitä sössimisen ydintä. Siinä sivussa on kurmotettu myös opetuspäällikkö Rantasta. Näistä asioista ei päästä mihinkään.

Ne tulevat vielä kokkareiden ja jetsetdemareiden silmille muutaman kuukauden päästä kuntavaaleissa.

8.3.2012 07:07

Toivottavasti tämä kokoomuksen ja demareiden mielivaltainen valta-akseli puretaan syksyn vaaleissa. Hyväveli-järjestö toimii ja maalaisjärki puuttuu. Ajatellaan liikaa vain omaa etua.

8.3.2012 07:10

Hyvät Järvenpääläiset!
Jos haluatte nykymenon jatkuvan, äänestäkää vaaleissa kokoomusta tai demareita.

8.3.2012 11:30

Pitäneekin vaihtaa omaa äänestyskäyttäytymistä, viimeksi äänestin jotain turhaa hampaatonto Järvenpää 2000 vai mikä plussa se nyt onkaan. Ei ne ainakkaan ole mitään aikaansaanut, muuta kuin nimenvaihtoa ja itkua lehdissä. Ensi kerralla ainakin äänestän kokoomusta. Niillä on ainakin kanttia uudistaa kaupungin virkamiesjohtoa, turhat suojatyöpaikat pois ja pomot kiertoon jos hommat ei toimi.

10.3.2012 01:49

Miten niin Rantasen hommat ei toimi? Tajuaako Kokoomus että virkamiesjohdon uudistaminen täytyisi aloittaa kaupungin korkeimmista virkamiehistä. Siellä haisee ja pahasti. Mutta niin kai se on ettei voi omia hyväveljiä ja hyväsiskoja syrjäyttää, vaan pelataan pahimmat uhkaajat pois pelistä.

8.3.2012 11:35

onkohan nyt ihan todella tyytyväiseltä asukkaalta jääneet lääkkeet ottamatta jonkin aikaa ?

8.3.2012 20:16

Lääkkeidenkö avulla edellinen uskoa kokoomuksen pahuudesta itseensä valaa?

9.3.2012 07:44

Kokoomus ja demarit maistakoon omaa lääkettään, seuraaviin vaaleihin ovat jo pedanneet, katsotaan ketkä ja miten niitten jälkeen makaavat.

11.3.2012 10:17

Uskomattoman häikäilemätöntä ja härskiä toimintaa Kokoomukselta ja Demareilta Järvenpäässä. Tietysti juonessa on mukana ylin virkamiesjohto. Hävetkää! Toivottavasti teidän asema ja arvovalta saadaan tästä kaupungista alas. Ette ole sitä ansainneet ettekä ole olleet sen arvoisia.

12.3.2012 13:18

Puhumattakaan tämän härskiyden viattomille aiheuttamaa kärsimystä. Työpaikkakiusauksen ja irtisanomisten kohteena ne kilteimmät ja ahkerimmat. Oikeudenmukaiset ja asialliset päättäjät, pitäkää puolianne älkääkä uskoko tämän porukan mutu-puheita.

12.3.2012 18:38

Muutaman kerran on ollut kouluasiaa. Rantala on joka kerta hoitanut asiat vaivannäköä säästämättä.

Järvenpään terveydenhuoltoon on myös palkattu henkilöitä ilman avointa hakua, vaikka sellainen oli luvattu järjestää. Epäreilusti. Näin epäkelpoja henkilöitä päätyy johtoasemiin.

16.3.2012 02:35

Jokohan kätilöekonomi ja muut asiakaspalvelualuejohtajat ovat saaneet aikaan jotakin uusiin asemiinsa ja palkankorotuksiinsa oikeuttavaa?

Joko Järvenpään asiakaspalvelijat hymyilevät kuntalaisia eli asiakkaita palvellessaan?

16.3.2012 07:44

Näyttää siltä, että ainoa syy Rantasen syrjäyttämiseen on se, ettei hän ole testien perusteella sopiva jatkamaan omaa tehtävänkuvaansa. Testien taakse on helppo piiloutua. Ehdottaisin tutkintapyynnön tekemistä poliisille asian tiimoilta.
Konnat tulevat puljaamaan asian niin, ettei Rantasella ole edes oikeutta tehdä oikaisupyyntöä. Häntä ei olla irtisanottu ja opetuspäällikön virkanimike jatkuu toistaiseksi. Rinnalle vaan tulee uusi Perusopetusjohtajan virka. Konnien mielestä siis työtehtävät voivat siirtyä nimikkeeltä toiselle tuosta vaan ja opetuspäällikön toimenkuvaan voi laittaa vaikka kaupungin tyhjien talouspaperirullien kuljetuksen.

16.3.2012 15:10

No mutta nythän on taas Helinäkin mukana kuvioissa?

16.3.2012 23:38

Kun yksityisellä puolella tarjotaan uutta tehtävää, niin normaalilla älyllä varustettu ymmärtää sen, että homma alkaa olla pulkassa ja entinen. On jokaisen itsensä oma asia päättää ottaako tarjotun tehtävän vastaan vai etsiikö itselleen uuden tehtävän.

17.3.2012 13:54

Voi Viljoa! Kyse ei ole noin kaunistellusta asiasta mitä osoitit. Tässä asiassa liikumme kunnallisella puolella ja ei siellä ole mielivaltaisesti lupaa kenelläkään toimia näin törkeästi. Virkaehtosopimukset ovat sentään olemassa. Seppo Rantanen syrjäytettiin omasta tehtävänkuvastaan totaalisesti nuolemaan näppejään. Kaikki entiseen toimenkuvaan liittyvä valta ja vastuu on hävitetty hänen tehtävänkuvastaan tällä hetkellä.

Tämä koko jupakka on muuten verrattavissa Hilkka Ahteen tapaukseen. Yhtä häikäilemätön.

17.3.2012 15:30

Järvenpään henkilöstöpolitiikka on jo ollut monta vuotta yhtä häikäilemätöntä kuin AKT harjoittaa tällä hetkellä. Ero on siinä, että Räty saattaa joutua lähtemään, mutta Kukkosta ja kumppaneita suojelee demarit, kokoomus ja kuus vihreetä !

23.3.2012 00:22

TOIVOTTAVASTI ensi syksyn kuntavaalit katkaisee tämän suojaringin. Nyt kansa äänestämään!

19.3.2012 10:35

Kaupunkia hoidetaan kuin kyläkauppaa ja päiväkotia, hintatarroja liimaten, leikaten ja keskenään rupatellen ja leikkien.

23.3.2012 00:25

Niin, pikku pikku piireissä salaisesti.

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.