Viikko

Järvenpääläisten nuorten miesten haave omasta vaatemerkistä kävi toteen – verkkokauppa avattiin tiistaina

Julius Kähönen ja Atte Laurila ovat aina haaveilleet yrittäjyydestä. Kähösen Julma-koiralla on osansa Julma Companyn synnyssä. Yrityksen tuotteet postitetaan tästä toimistosta Järvenpäästä.

Sauvo Jylhä

Järvenpääläisten parikymppisten miesten perustama Julma Company on kerännyt jo paljon julkisuutta sosiaalisessa mediassa, vaikka yrityksen verkkokauppa ei ole vielä edes nähnyt päivänvaloa.

Verkkokauppa päätettiin avata vasta sitten, kun kaikki on varmasti valmista. Tiistaina oli.

Yrityksen paitojen mallit tulevat esille Järvenpäähän juuri avanneen Juxa Gymin tiloihin eli niihin voi tutustua ennen ostopäätöstä netistä.

– Uskon, että jo heti ensimmäisenä päivänä tuotteitamme tilataan paljon. Haluamme valmistautua siihen kunnolla, sanoo yrityksen toimitusjohtaja, 25-vuotias Julius Kähönen, joka toistaiseksi tekee leipätyötä työnjohtajana logistiikkayrityksessä.

Yrityksen brändissä ja logossa esiintyvällä Julma-sanalla on nimeään lempeämpi tarina.

– Ostin neljä vuotta sitten englanninbulldoggin ja nimesin sen Julmaksi. Sen jälkeen kaveripiirissä alettiin liittää Julma-sana nimien eteen. Itse olen Julma-Juli ja meitä on varmaan toista kymmentä, joilla Julma-etuliite nimessään. Järvenpäässä tiedetään Julma-porukka.

Kähönen kumppaneineen käy salilla ja monella on tatuointeja ympäri kehoa. Julmaa porukassa on kuitenkin vain nimi.

– Julma tarkoittaa meille yhtenäisyyttä ja lojaalisuutta läheisiä kohtaan. Tuemme ja autamme toisiamme.

Yrityksen toiminnassa ovat mukana Kähösen lisäksi myös Miro Ceder ja Atte Laurila.

Sana uudesta brändistä on levinnyt tuttujen kautta hyvin. Esimerkiksi yrityksen verkkosivujen avaamisesta kertominen Facebookissa tavoitti viidessä päivässä yli 16 000 henkilöä.

– Tutut jakavat yleensä aina Facebook-päivityksemme. Näin olemme jo monen tiedossa, vaikka emme ole käyttäneet vielä euroakaan markkinointiin.

Toinen tärkeä kanava nuorille yrittäjille on Instagram.

– Edustamme kukin vähän eri ikäluokkaa ja kaikilla on iso kaveripiiri. Siitä on apua.

Yrityksen logon on suunnitellut järvenpääläinen graafikko Q0C8. Logo tulee aluksi esiintymään isolla useissa Julman tuotteissa.

– Sitten kun brändi tunnetaan paremmin, logo voi olla vain pienenä esimerkiksi paidan hihassa.

Ensi alkuun Julmalla on myynnissä vain lippalakkeja ja t-paitoja. Niitä on jo myyty tutuille ja tutuntutuille.

– Lähdemme liikkeelle rauhallisesti ja kasvatamme hiljalleen valikoimaa. Seuraavaksi on tulossa sali- ja urheiluvaatteita. Ja talveksi pipot.

Ja sen jälkeen lisää vaatteita, joita voi käyttää urheillessa ja vapaa-ajalla.

– Emme tienneet vaatebisneksestä mitään, joten tiesimme sen vaativan paljon töitä. Päättäväisyyden ja apujen, kuten esimerkiksi Q-vio Brandingin toimitusjohtaja Eira Hovin tuella olemme päässee hyvin alkuun. Nyt esimerkiksi brodeeratut lippiksemme tulevat Suomesta.

Myyntiin tulevat tuotteet ovat sellaisia kuin mitä yrittäjät haluavat itsekin pukea ylleen.

Julma Company

Miro Ceder, Julius Kähönen ja Atte Laurila perustivat yrityksen alkuvuodesta.

Julma-brändi tuottaa urheilu- ja vapaa-ajan vaatteita ja asusteita.

Aluksi tarjolla on lippalakkeja ja t-paitoja. Tuotevalikoimaa kasvatetaan hiljalleen.

Yritys toimii verkossa (www.julmacompany.com).

Verkkokauppa avattiin tämän viikon tiistaina.

Lisää aiheesta

Kuvittelitko, että kaikki ostavat vaatteensa verkosta tai "Henkalta"? – Ne eivät suinkaan ole suosituimmat vaatekaupat Suomessa22.5.2018 09.00
Naisten vaateostokset vähentyneet – Mies laittaa vuodessa 100 euroa kenkiin18.5.2018 07.30
Mari Alakoski osti viidelle lapselleen vain sukkahousuja ja kenkiä – kaikki vaatteet hän teki itse9.12.2017 06.20

Etusivulla nyt

Uusimmat: Viikko

Luetuimmat paikalliset

Uusimmat

Luetuimmat