Lukijalta: Järvenpään brändin ”syvä yhteys” ei tavoittanut äänestäjiä

Brändiuudistuksessa ”silkkiuikusta siittiöksi” korostettiin, että me kaikki järvenpääläiset luomme Järvenpään brändiä. Olemme kaikki ns. brändilähettiläitä eli järvenpäähenkilöitä! Järvenpäässä vaaliuurnilla kaikista äänioikeutetuista kävi 51,7 prosenttia. Äänestysaktiivisuus laski 4,5 prosenttiyksikköä edellisistä kuntavaaleista, jolloin äänestysprosentti oli 56,2. Aktiivisempia vaaliuurnilla kävijöitä olivat Kaakkola-Vanhakylä-Loutin asukkaat, joista äänestämässä kävi 58,9 prosenttia. Matalin äänestysaktiivisuus oli puolestaan Wärtsilä-Jampan alueella prosentin ollessa 38,5. Kuinkahan tätä äänestysprosentin valossa olisi tulkittava.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Keski-Uusimaan sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Tilaa 24 h 2 € Olen jo tilaaja