Keravan terveyskeskuksen yhteydenottokanavat pahasti ruuhkautuneet – kaupunki muistuttaa: "Ethän tee useita yhteydenottoja"

Kuvituskuva. Anton Soinne

Keravan terveyskeskuksen puhelinpalvelu ja sähköiset yhteydenottokanavat ovat pahasti ruuhkautuneet, tiedottaa Keravan kaupunki.

Osittain ruuhkaa aiheuttaa samalta henkilöltä tulleet useat yhteydenotot eri kanavia pitkin.

– Lähipäivinä olemme huomanneet useita tilanteita, joissa toinen työntekijä on puhelimitse yhteydessä asiakkaan kanssa, kun samanaikaisesti toinen käsittelee saman asiakkaan sähköistä yhteydenottoa, Kerava kertoo tiedotteessaan.

Kaupunki muistuttaa yhden yhteydenoton riittävän, vaikkei asiaan heti palattaisikaan takaisin.

– Ethän tee useita yhteydenottoja asiaasi liittyen, jotta voimme välttää jonojen ylimääräisen kasvamisen, kaupunki pyytää.

Henkilökunnan resursseja sitoo myös koronavirukseen liittyvä tartunnanjäljitys ja hiljattain käyttöön otettu Apotti, jotka myös aiheuttavat yhteydenottokanavien ruuhkautumista. Yhteydenottoja käsittelee samat henkilöt, jotka tekevät muutakin hoitotyötä, Kerava kertoo tiedotteessa.

Yhden potilaan asian hoitaminen puhelinpalvelussa voi viedä jopa kaksi kertaa enemmän aikaa, kun henkilökunta totuttelee Apotin uusiin toimintatapoihin, Kerava kertoo tiedotteessa.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut