Terveyskeskuksen puhelinpalvelu on pahasti ruuhkautunut Keravalla – kaksi isoa syytä vaikuttaa

Arkistokuva Jouko Tuomas-Kettunen

Tanja-Elina Niemi

Keravalla terveyskeskuksen puhelinpalvelu on vaikeasti ruuhkautunut, tiedottaa Keravan kaupunki torstaina verkkosivuillaan.

Kaupungin mukaan ruuhkautumisen yksi syy on se, että palvelua kuormittaa koronavirustilanne.

Lisäksi uusi potilastietojärjestelmä, Apotti, on otettu käyttöön ja uuden opetteleminen hidastaa yhteydenottojen käsittelyä.

Keravalaiset ovat olleet turhautuneita ja hädissään, mikä on entisestään lisännyt yhteydenottojen määrää ja vaikeuttanut tilannetta.

– Olemme Keravan sote-palveluissa tunnistaneet ongelman vakavuuden ja pyrimme parhaamme mukaan löytämään nopeita sekä pysyviä ratkaisuja siihen, sanotaan tiedotteessa.

Alkuvuoden aikana yhteydenotot terveyskeskukseen ovat lisääntyneet jopa kymmeniä prosentteja kuukausittain vuoden 2020 tilanteeseen verrattuna.

– Olemme jo lisänneet henkilökuntaa Apotin käyttöönoton vaikutusten ajaksi ja terveydenhuollon henkilöstölle oli määrätty lomakielto käyttöönottoa ennen ja sen jälkeen, mutta on selvää, että myös terveydenhuollon henkilökunta tarvitsee lomaa palautumiseen, kertoo johtava ylilääkäri Olli Huuskonen kaupungin tiedotteessa.

Kommentoi

Uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut