Alma Media suunnittelee Markkinointi&Mainonnan, Metallitekniikan ja Tekniikan Historian lakkauttamista

Metallitekniikan ja Tekniikan historian aihepiirejä on tarkoitus käsitellä Tekniikka&Taloudessa. EMMI KORHONEN / LEHTIKUVA

STT

Alma Media kertoo suunnittelevansa Metallitekniikan, Tekniikan Historian ja Markkinointi&Mainonnan lakkauttamista. Yhtiön mukaan julkaisujen kannattavuuskehitys on heikkoa, mitä koronaepidemia on osaltaan vauhdittanut.

Neuvotteluiden taustalla on myös Alma Talent -yksikön strateginen muutos keskittyä entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan.

– Markkinointi ja mainonta ovat meille erittäin tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme jatkossa Kauppalehdessä, sanoo Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi tiedotteessa.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian aihepiirejä on tarkoitus käsitellä Tekniikka&Taloudessa.

Alustavan suunnitelman mukaan henkilökunnan määrä saattaa vähentyä enintään kymmenellä henkilötyövuodella.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.