Keskisuomalainen Oyj:n tytäryhtiö IROResearch Oy Tutkimustoimisto ostaa Makery Oy:n liiketoiminnan. Kaupan myötä kuusi työntekijää siirtyy IROResearchin palvelukseen.
Vantaalainen Makery on erikoistunut elintarvikealan kuluttaja- ja markkinatutkimustoimintaan. Kauppaan kuuluu Makeryn harjoittama tutkimusliiketoimintakokonaisuus.
Kari Solala ja Kimmo Åström siirtyvät IROResearchin asiakkuusjohtajiksi.
Kauppakirja allekirjoitettiin torstaina, ja liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle 31. toukokuuta.
– Hankittu Makeryn liiketoimintakokonaisuus vahvistaa entisestään IROResearchin laadukasta tutkimustoiminnan tarjoamaa toimialakohtaisesti elintarvikealalla, sanoo Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi tiedotteessa.
IROResearch on tutkimustoimisto, joka tarjoaa tutkimustietoa useiden eri toimialojen toimijoille. Mediatalo Keskisuomalaisen tutkimuspalveluliiketoimintasegmenttiin IROResearchin lisäksi kuuluu tutkimuspalveluita tarjoava Tietoykkönen.
– IROResearchin osaava datankeruu- ja raportointiorganisaatio yhdistettynä Makeryn elintarvikealan tietämykseen tarjoavat elintarvikealan toimijoille erinomaisen mahdollisuuden teettää entistä laajempia ja monipuolisempia tutkimuskokonaisuuksia niin, että kaikki siihen tarvittava asiantuntijuus on saatavilla samasta paikasta, toteaa IROResearch Oy Tutkimustoimiston toimitusjohtaja Vesa Väisänen.