Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Koiranpentubuumista hyötyvä Musti Group jatkaa kasvuaan – "Uusia koiranpentuasiakkaita enemmän kuin koskaan aiemmin"

Koiranpentubuumi jatkuu vahvana ja lemmikkieläinketju Musti Group jatkaa kasvuaan. Yhtiön oikaistu liikevoitto kasvoi huhti–kesäkuussa 7,3 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 6,4 miljoonasta eurosta. Liikevaihto kasvoi 20 prosenttia 83 miljoonaan euroon.

Yhtiön tavoitteena on jakaa osinkona 60–80 prosenttia nettotuloksesta.

Toimitusjohtaja David Rönnbergin mukaan Musti Group sai kesäkuussa enemmän uusia koiranpentuasiakkaita kuin koskaan aiemmin, ja kasvua oli 33 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

– Tilikauden 2021 kolmas vuosineljännes osoitti jälleen kerran kykymme kasvaa kestävästi ja parantaa myyntikatettamme vuosineljänneksestä toiseen, Rönnberg kertoo tiedotteessa.

Rönnbergin mukaan Musti Group päätti kesäkuussa onnistuneesti neuvottelut franchising-yrittäjien kanssa kaikkien 16 Suomessa toimivan yrittäjävetoisen myymälän ostamiseksi.

– Saatettuamme kaupat päätökseen tilikauden 2021 neljännellä vuosineljänneksellä tulee kaikista Suomen myymälöistä Musti Groupin omia myymälöitä, Rönnberg sanoo.

Ruotsissa ja Norjassa marginaalit kasvoivat

Suomessa Musti Groupin oikaistu EBITA-marginaali pieneni hieman viime vuodesta 22 prosenttiin. Viime vuonna siihen vaikuttivat positiivisesti koronaviruspandemian aiheuttamat kustannussäästöt, joita syntyi pääsääntöisesti työtuntien pienemmästä määrästä.

Ruotsissa ja Norjassa marginaalit kasvoivat viime vuodesta.

EBITA tarkoittaa liiketulosta ilman aineettomien hyödykkeiden poistoja.