Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Nordea kertoi osaan sen palveluista kohdistuneen palvelunestohyökkäyksen – verkko- ja mobiilipankin palveluissa on edelleen hitautta

Nordea kertoi alkuillasta Twitterissä , että osaan pankin palveluista on kohdistunut ulkopuolista häirintää eli palvelunestohyökkäys.

– Olemme saaneet varmistettua palvelut niin, että asiakkaat voivat kirjautua mobiili- ja verkkopankkiin. Palveluissamme on kuitenkin tällä hetkellä hitautta, Nordea tviittasi puoli kuuden maissa.

Pankin verkko- ja mobiilipankkiin kirjautumisessa voi vielä olla hitautta tilapäisen häiriön jälkeen, pankki kertoi aiemmin verkkosivuillaan .

Nordea kertoi Twitterissä , että häiriö alkoi maanantai-iltana. Häiriön vuoksi Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voinut tunnistautua verkko- tai mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin pitkälle tiistaihin.

Korvaukset katsotaan tilannekohtaisesti

Pankin mukaan osalla asiakkaista palvelut toimivat jo normaalisti, mutta osalla ongelmia esiintyy yhä ja palveluissa voi olla hitautta.

Lisäksi hitautta voi olla verkkokaupan vahvassa tunnistautumisessa. Nordean maksukorteilla pystyy kuitenkin maksamaan normaalisti.

Nordean asiakaspalvelu kehottaa ongelmia kohdanneita asiakkaitaan kokeilemaan kirjautumista myöhemmin uudelleen.

Vikaa selvitetään edelleen, ja se pyritään korjaamaan mahdollisimman pian, Nordea kertoo. Arviota korjauksen kestosta ei ole.

Jos häiriön takia laskuihin tulee viivästysmaksuja, voi Nordealle laittaa verkkopankin tai mobiilipankin kautta reklamaation, pankki kertoo Twitterissä .

– Mahdolliset korvaukset voidaan katsoa tilannekohtaisesti asiakaspalvelussamme, jos asiakkaalle on tullut taloudellista menetystä, Nordean asiakaspalvelu tviittaa.

Nordean häiriöstä kertoi aiemmin muun muassa Helsingin Sanomat .