Pankkikonserni Nordean asiakkaat kärsivät perjantaina teknisistä ongelmista.
Ongelman vuoksi osalla asiakkaista on esimerkiksi säästötilin saldo voinut näyttää verkkopankissa nollaa, vaikka todellisuudessa näin ei pitäisi olla.
Nordean viestinnästä kerrotaan STT:lle, että kyseessä on tekninen häiriö, joka on ilmennyt pankin asiakkaiden säästöpalveluissa. Häiriön vuoksi osalla asiakkailla on ongelmia säästötilien tilisiirroissa ja saldotietojen päivittymisessä.
Ongelma ei koske tavallisia käyttötilejä, joihin on liitetty kortteja. Sen vuoksi korttimaksaminen ja käteisen nosto onnistuvat normaalisti häiriöstä huolimatta.
Nordean ongelmat ilmenivät perjantaina, samana päivänä, kun valtioneuvoston kanslia kertoi valtion verkkosivuihin kohdistuneesta palvelunestohyökkäyksestä.
Pankki kuitenkin kertoo, ettei Nordean tapauksessa ole kyse palvelunestohyökkäyksestä. Yhtiö kertoo yrittävänsä korjata ongelman mahdollisimman pian ja pahoittelee siitä asiakkaille johtuvaa haittaa. Pankki ei kommentoi sitä, kuinka suurta asiakasmäärää ongelma koskee.